Робота колекторів: 3 стадії

Сьогодні я розповім вам про 3 стадії роботи колекторів, які вони використовують при стягненні боргів з фізичних осіб. Звичайно ж, політика різних колекторських компаній може дещо відрізнятися, але в цілому все відбувається за одним і тим же сценарієм, який ви дізнаєтеся, ознайомившись з цією статтею.

Причому, описані тут етапи стосуються як роботи сторонніх колекторських агентств (в разі, якщо кредитор продав борг колекторам), так і внутрішніх служб кредитора по роботі з проблемною заборгованістю (якщо кредитор намагається «вибити» з боржника оплату самостійно).

Отже, 3 стадії (або 3 етапи) роботи колекторів

Етап 1. Light-collection.

На цьому етапі робота колекторів з боржником відбувається найбільш м’якими, лояльними методами. Йому відсилаються ввічливо складені смс-оповіщення, виробляються автодозвону з записаними нагадуваннями про необхідність погасити наявну заборгованість, відсилається 1-2 поштових листи, складених в найбільш м’якій формі, з повідомленням про наявність заборгованості та необхідності її погашення. Можуть також відбуватися «живі» дзвінки колекторів боржника, але на даній стадії колектори спілкуються чемно і поштиво, юридичною мовою, твердо вимагають погасити заборгованість, але не грублять і не загрожують. Прямої взаємодії між колектором і боржником на цій стадії не відбувається.

Стадія light-collection триває, як правило, близько 1 місяця, і якщо на даному етапі не вдається переконати боржника повернути борг, відбувається перехід до наступної стадії.

Етап 2. Soft-collection.

Дана стадія передбачає вже більш жорстке взаємодія з боржником, але без відвертого «бєспрєдєлу». СМС-повідомлення і тексти автодозвону приймають більш жорсткий і наполегливий характер, при цьому будь-яких погроз не містять. Все частіше починає відбуватися живе телефонне спілкування представника колекторської служби з боржником, де він більш жорстко вимагає погашення заборгованості, попереджає про подальші можливі візити колекторів додому і за місцем роботи, про можливі дзвінки родичам, роботодавцю, колегам, контактним особам, зазначеним при отриманні кредиту позики. Боржнику відсилаються наступних 1-2 поштових листи з жорсткою вимогою погасити заборгованість до певного терміну.

Стадія soft-collection триває протягом 1-2 місяців, після чого, за відсутності результатів, колектори переходять до наступного, найбільш небезпечного етапу.

Етап 3. Hard-collection.

Фінальна і найжорсткіша стадія безпосереднього взаємодії колекторів з боржником. На ній електронні повідомлення приймають найжорсткішу форму, можуть містити грубі звернення і погрози. Те ж саме стосується і телефонних переговорів. Крім взаємодії з боржником, починається взаємодія з усіма, хто будь-яким чином з ним пов’язаний: родичами, контактними особами, зазначеними в заявці на кредит, роботодавцем, колегами. Колектори дзвонять і пишуть всім, кого можуть знайти, можуть, наприклад, писати друзям в соціальних мережах, що їх друг є злісним неплатником, дзвонити на роботу, причому роблять це максимально часто і нав’язливо.

Також на цій стадії починаються прямі контакти колекторів з боржником, а згодом, можливо — і з пов’язаними з ним особами: родичами, колегами, друзями. Колектори приходять додому, спілкуються грубо і нахабно, тиснуть психологічно, можуть загрожувати, робити вигляд, що становлять опис майна, і т.д. Позичальника можуть лякати порушенням справи за шахрайство, кримінальним переслідуванням, судовими приставами, навіть фізичною розправою. У самих «важких» випадках вони можуть беспредельничать по повній: залишати написи в під’їздах, псувати майно, застосовувати силу і т.д.

На етапі hard-collection боржника також письмово повідомляють про те, що якщо він не погасить борг до певного терміну, піде позовну заяву в суд, для залякування можуть надіслати зразок такої заяви і навіть зразок судового рішення.

Стадія hard-collection зазвичай триває близько 3 місяців і більше і якщо заборгованість невелика, а колекторам не вдається її «вибити», на цьому все може і закінчитися. Після того, як боржника і його родичів неабияк замучать і «задовбав», борг спишуть як безнадійний, або продадуть ще дешевше інший колекторської компанії (якщо знайдуться охочі купити), яка почне всю цю роботу заново. Тут як повезе.

В цілому взаємодія колекторів з боржником зазвичай триває не менше півроку, іноді від півроку до року, або навіть більше. Все залежить від кожного конкретного випадку.

Всі ці 3 стадії роботи колекторів ставляться до т.зв. досудового стягнення заборгованості. І якщо борг великий, і вся ця робота ні до чого не привела, то починається 4 етап — судові розгляди або legal-collection колектори подають в суд на боржника, і далі відбувається вже робота не «вибивачів боргів «, а юристів, в рамках чинного законодавства.

До слова, для боржника такий результат подій навіть краще, оскільки суд і судові пристави в подальшому будуть діяти в рамках законодавства, а не беспредельничать, як деякі колектори. До того ж, колектори дуже люблять незаконно «нараховувати» на суму заборгованості якісь свої додаткові штрафи, а суд присудить до виплати рівно стільки, скільки ви реально повинні, в окремих випадках, як показує практика, навіть «списує» штрафи і пені кредиторів .

Тепер ви маєте уявлення про те, як відбувається робота колекторів, які етапи вона проходить. Сподіваюся, що ця інформація була вам корисна. Пам’ятайте, що найкраще не допускати утворення простроченої заборгованості і всілякого взаємодії з колекторами. Але якщо вже це сталося — знайте свої права і обов’язки і не дозволяйте колекторам порушувати законодавство.
«Вибити» у вас борг — це робота колекторів, їх заробіток. Тому вони будуть робити все можливе для того, щоб заробити на вас, а не втратити (адже якщо вони купили борг, і не змогли його «вибити» — це для них фінансові втрати). Ваше завдання — не дозволяти колекторам беспредельничать і направляти їх дії в правове поле. Коли вони бачать, що перед ними юридично грамотний боржник, який знає закони і свої права, вони ведуть себе обережніше. І, навпаки, відчуваючи вседозволеність, можуть творити що завгодно.

Напоминаем, Вы можете воспользоваться Facebook ботом для подбора кредита:
Эксперт по Кредитам

Cтоит прочитать

Услуга «кредит за откат»: спасение или начало конца?

Если верить статистике, большая часть дорогих приобретений берётся покупателями в кредит, а задолженность перед разными финансовыми учреждениями имеется у каждого 3-го гражданина Украины. В ходе оформлении договора нередко случаются разногласия, поскольку далеко не все украинцы соответствуют требованиям кредитующих структур (будь ...

Микрозайм от МФО — лучше, чем в банке?

Каждый из нас пытается тщательно планировать свой бюджет и взвешенно принимать решения о тех или иных расходах. Но никто не застрахован от обстоятельств, когда средства становятся нужными внезапно и в срочном порядке. Это может быть неожиданная поломка автомобиля, возможность выгодно ...

Кредитование при карантине с коронавирусом

Мы уже ранее рассказывали о том, что произойдет, если Вы не будете гасить кредит с образованием просрочки. Штрафные санкции за потребительский кредит во время карантина отменены Граждане Украины, у которых есть потребительский кредит и нарушившие условия договора с 1 марта ...

Чем грозит просрочка по кредиту

Просроченный кредит — ситуация вполне обыденная и частая. Статистика гласит, что в Украине количество невозвратов по кредитным договорам растёт с каждым годом. Несмотря на относительную простоту заключения кредитного договора с банком, или, что ещё проще, с МФО, гарантировать отсутствие форс-мажорных ...

  • КРЕДИТ НА КАРТУ
  • ПЕРВЫЙ БЕСПЛАТНЫЙ
  • КРЕДИТ ОНЛАЙН
  • КРЕДИТНАЯ КАРТА
Сколько денег вам нужно?
3 грн
15000 грн
+
На какой период?
1 мес
12 мес
+

Сумма:

Период:
Предложения:

Сколько денег вам нужно?
10 грн
10000 грн
+
На какой период?
1 дн
45 дн
+

Сумма:

Период:
Предложения:

Сколько денег вам нужно?
3 грн
200000 грн
+
На какой период?
1 мес
12 мес
+

Сумма:

Период:
Предложения:

Сколько денег вам нужно?
200 грн
200000 грн
+
На какой период?
1 мес
12 мес
+

Сумма:

Период:
Предложения: