Як безпечно використовувати карту в таксі-сервісах?

Популярні сервіси за викликом таксі за допомогою мобільного додатку часто вимагають прив’язувати банківську картку до свого рахунку для швидкої і простої оплати їх послуг. В деяких випадках без прив’язаною карти взагалі не можна користуватися сервісом, в деяких можна, для зручності клієнти все одно роблять прив’язку.
Проблеми починаються, коли зловмисники отримують доступ до даних клієнта. Раптово виявляється, що людина кудись «їздив» (хоча насправді його там не було), поїздка була успішно оплачена, а гроші списалися з карти. В особливо запущених випадках таке може відбуватися кілька разів, поки власник карти не запідозрить, що щось пішло не так. Далі починається звичайна епопея з лайливими постами в соціальних мережах, блокуванням та перевипуском картки, вимогою до сервісу повернути гроші, листуванням зі службою підтримки і т. д.
Вам буде цікаво: Чому потрібно брати мікрозайм в Манівео?
Уникнути більшої частини проблем і обмежити потенційні втрати можна простим і очевидним способом, про який часто забувають навіть просунуті користувачі банківських послуг. Використовуйте для прив’язки до різних сервісів одну або кілька «сміттєвих» карт, на яких постійно зберігається зовсім небагато грошей — приблизно на одну поїздку на звичайне відстань або на одну оплату інших послуг, заради яких ви прив’язали карту. Природно, карта повинна бути дебетовою без овердрафту. У цьому випадку ви не зможете втратити занадто велику суму, навіть якщо еккаунт у сервісі або карта будуть скомпрометовані. Зверніть увагу, що віртуальні картки можуть не працювати з таксі-сервісами, тому прив’язувати треба «реальні» карти.
Більш того, грошей на такій карті можна і взагалі не тримати. За правилами Uber, Яндекс Таксі зняття коштів з картки відбувається після поїздки (при сумі понад 500 грн. у Яндекс Таксі зняття йде по частинах у ході поїздки). Якщо грошей на картці не вистачає, пізніше виробляється кілька спроб списання, а потім борг передається в анти-фрод підрозділ компанії. До цього справа краще не доводити, а спокійно оплатити поїздку карткою або іншим способом через свій аккаунт в сервісі в той же день. Єдина складність, з якою доведеться зіткнутися — ви не зможете замовити ще одну поїздку, поки не погасите борг. Варіант трохи параноїдальний, але якщо вам так спокійніше, то чому б і ні.
Цей же рада застосуємо і до будь-яким іншим сервісам з прив’язкою банківських карт і автоматичної оплатою. Тільки спочатку варто спробувати прив’язати віртуальну карту — в разі проблем її простіше і швидше «перевипустити».
В цілому, відмова від зберігання на будь-якій карті якихось значних сум повинен увійти у звичку, як і використання декількох карт для різних типів платежів: тільки для зняття готівки, тільки для магазинів, тільки для довірених сайтів, для «сміттєвих» платежів на неоднозначних сайти і сервіси. У якості «сміттєвих» карт можна використовувати безкоштовні карти, пропоновані різними банками та — при можливості — віртуальні карти банків, LiqPay та інших сервісів.
PS Якщо у вас є питання щодо особистих фінансів, інвестицій та банківської діяльності, задавайте в коментарях. Постараюся на них відповісти максимально докладно і зрозуміло.